mert kotyvasztani jó…

…és enni is…

Fügés kecskesajt torta

Vagy valami ilyesmi a neve annak a finom falatnak, amit a Sainsbury’s receptlapon találtam a napokban az egyik üzletükben. Amúgy a neten is megtaláltam utána: itt olvasható angolul.

image

Mondjuk annyit csaltam a dolgokkal, hogy galád módon a recepten kívül mást nem hoztam a Sainsbury’s üzletből, mert minden más vagy volt itthon, vagy másnap a tescoból szereztem be.

image

A lényeg, hogy mmmennyei lett, bár nem értjük a “serve with the salad” részt, amihez ugye “mixed leaf salad” a tartozék, mert szerintünk kicsit sem megy semmilyen saláta ehhez, pedig mi nagy salátaevők vagyunk amúgy.

Viszont így kell elkészíteni:

1 evőkanál olaj
4 réteslap (félbehajtogatva)
75g crème fraîche (tejföl és a tejszín között vmi, ezt nem tudom, h otthon mivel lehet pótolni)
125ml tej
15g olasz kemény /parmezantípusú sajt (reszelve)
3 közepes tojás
7g kakukkfű
125g kecskesajt (morzsolva)
140g füge (3-4szem)
200g vegyes saláta
feketebors (ízlés szerint)

Jól összekevertem a töltelékhez mindent egy tálban (crème fraîche, tej, reszelt sajt, tojás, kakukkfű). Hozzáadtam a kecskesajtot és feketeborssal fűszereztem majd kicsit átkevertem újra.

image

Egy 18centis tortaformát olajjal kikentem és egyesével kibéleltem a réteslapokkal (minden lapot lekentem olajjal mielőtt a következőt ráfektettem volna).

A réteslapokra öntöttem a sajtos tölteléket és a tetejére fektettem a félbevágott fügeszemeket.

Előmelegített sütőben 170 fokon kb. 50 percig sütöttem. Kicsit hűlni hagytam, majd befaltuk 😉

image

Hozzászólás

Information

This entry was posted on szeptember 28, 2013 by in egyszerű, egytál, gyümölcs, gyors, kotyvasztás, másé and tagged , , , , , , .

Navigáció

Start here